Sunday, April 03, 2011

EEN MAAND GELEDEN...

Het eerste weekend van maart 2011 scheen de zon. Het was koud en verre van rokjesdag, maar de zon scheen. Het was lente aan het worden en ik zat op een terrasje een boek te lezen. Winterjas aan, das om, dekentje over m’n benen en zonnebril op. Om me heen slaakten andere terrasmensen met dekentjes en zonnebrillen opgewonden kreten als ‘O, wat lekker…’, ‘Mmm, hier heb ik naar verlangd’ en ‘Wat heb ik dit gemist’ en ik zag vaders met kinderen boodschappen doen.

En toen zag ik een leuke vent aan komen lopen met aan z’n rechterhand een guitig zoontje en in z’n linkerhand tassen van Zara en Marlies Dekkers. Ze stevenden af op de bakfiets die voor het terras geparkeerd stond. Het installeren van tassen en zoontje in de bakfiets ging gepaard met gestoei, gelach en een ‘mannen onder elkaar’ nonchalance. Ik keer ernaar en ik voelde: ‘Ik wil een man’. Zo. There you have it!  Een man. Ik wil niet alleen op het terras een boek lezen met m’n zonnebril op, ik wil samen op het terras de krant lezen met elkaars zonnebril op en dan over dingen praten. Ja... dat wil ik. En om de daad maar meteen bij het gevoel en bijpassende gedachte te voegen, toog ik naar de boekenwinkel en kocht daar een architectuur-interieur-design boek over minimalisme, twee intellectuele tijdschriften en het boek 'Wat wil de man? Dating- en relatiehandboek voor de vrouw' van Mirjam van den Broeke en Femmetje de Wind.

And so it began….


No comments:

Post a Comment